maanantai 18. helmikuuta 2013

Möllitoko

Lauantaina käytiin testaamassa tokon alokasluokkaa möllitokossa. Koe järjestettiin mattopohjaisessa agihallissa. Sansa käyttäytyi paikalla mallikkaasti. Vähän pää pyöri, mutta odotellessakin palkkasin sitä kontaktista nakeille, minkä seurauksena Sansa päätteli, että kannattavinta on istua mun edessä ja tuijottaa mua herkeämättä.

Aloitettiin juoksutarkastuksella. Sansa ei tuntunut huomaavan koko toimitusta kun metsästi nakkia. Me oltiin luokan ekoja joten päästiin paikkamakuuseen reunapaikalle. Odotellessa palkkasin Sansaa taas sivulla ollessa kontaktista. Luoksepäästävyydessä se katsoi kohti tulevaa ihmistä, mutta muuten oli tosi nätisti ja paikoillaan (saa siis kyllä mun mielestä katsoakin). Palkkasin taas nakeilla. Paikallamakuu meni niinkuin on harjoiteltukin. Muuten ihan täydellinen, mutta vähän sen pää pyöri siellä. Toisaalta oltiin kyllä aika super häiriössäkin. Makuu oli vain 1min. Ja taas sivullenousun jälkeen nakkeja : )

Paikkamakuu ja luoksepäästävyys oli molemmat 10.

Seuraamiset. (9,5 ja 10) Vähän edisti ja kerran Sansa joutui pysähdyksessä korjaamaan taaksepäin. Kerran taisi kontakti tippua. Kaaviot oli kyllä tosi lyhyet. Pisteet lähti lähinnä mun hassusta kävelystä ja käsiavuista... Näihin oon kyllä tosi tyytyväinen. Toki treenattavaa on paljon, mutta ei me nyt ihan hakoteille olla menossa.

Liikkeestä maahanmeno oli aika täydellinen eli nopea ja suora. Annoin minimaalisen käsiavun ja hidastin vähän. 10

Luoksetulo. 9,5 Muuten ihan nätti, mutta jäi mun makuun vähän kauas. Pisteet taisi lähteä siitä, että tuomarin mielstä ennakoi sivulle-käskyä. Minä en huomannut.

Liikkeestä seisominen 8. Otti kuulemma yhden askeleen käskyn jälkeen ja kun menin Sansan sivulle niin se otti takajaloillaan askeleet sivulle.

Estehyppy. 10 Mun mielestä se varasti ja oli jo menossa istumaan ? esteen taakse kun sanoin pysähtymiskäskyn, onneksi Sansa sitten korjasi sen seisomiseksi.

Kokonaisvaikutus 10. Koiraa kehuivat kovasti, mun pitää kuulemma opetella kävelemään...

Palkkasin siis jokaisen liikkeen välissä lelulla, joten palkattomuutta ei sinänsä tullut, mutta tosi harvoin on treeneissä tehty näin paljoa kokonaisia liikkeitä. Edestä sivulletuloa on treenattu sisällä ehkä kaksi kertaa...

Kokonaisuutena siis 193,5p. Kilttihän se tuomari oli, mutta jos onnistuttaisiin virallisissakin kisoissa tekemään samanlainen suoritus (toki pidemmillä makuulla ja kaavioilla sekä palkatta) niin kyllä se varmaankin olisi 1-tulos silti ollut. Bonuksena vielä sijoituttiinkin 3.

Treenilistalle menee ykkösenä ohjaajan kävely. Vähitellen voitaisiin varmasti myös palkattomuutta treenata, kun Sansa jo hyvin tietää mitä tehdään, eikä ole epävarma.

Mun kultainen pieni ipanapa on vaan niin täydellinen. Sen kanssa on vaan ihan mahtavaa tehdä ja käydä kaikkialla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti