torstai 7. maaliskuuta 2013

Kaikenlaista

Tokossa on aloitettu palkattomuustreenit ja muutenkin tehty treeneistä enemmän kisanomaisia eli sivulla pitää pysyä hetken aikaa ja ollaan vähän harjoiteltu niitä liikkeiden lopetuksia ja liikkeiden välejä. Seuraamispaikka on välillä vähän edessä, mutta paranee koko ajan. Asenne on mun makuun hyvä. Sellanen jotain toko- ja pk-ihanteiden väliltä. Ehkä vähän turhan kiihkeää tokoon ja taas vähän laimeaa pk-seuraamiseksi, mutta siis sitä mitä oon hakenutkin. Ollaan otettu nyt aika paljon alokasluokan liikkeitä ja niihin kerätty varmuutta. Varmuus alkaa pikkuhiljaa tulla ja on kivaa tehdä vähän vaikeampia juttuja välillä. On treenattu esim. liikkeestä seisomisessa asennon pitämistä. Sansa on hyvin oppinut, ettei jalkoja liikutella vaikka mä spurttailisin ympäriinsä.

Tänään olin myös superylpeä paikallaoloista. Makuussa tehtiin EVL-tyyliin eli vuorotellen käskettiin maahan ja pyydettiin ylös. Sansa teki just niinkun piti. Eikä hämääntynyt vaikka kävin sen takana. Eikä noussut vaikka viereinen nousi ja käytiin laittamassa paikalleen. Vähän Sansa on vielä levoton noissa yhteistreenitilanteissa, mutta sen Sansalle kyllä sallin. Ja selityksenä Sansa siis vilkuilee ympärilleen, ei liikuttele tassuja, eikä nuuski tai muuta. Vilkuilu on kuitenkin sellasta levottoman oloista. Joskus olen käynyt palkkaamassa kun on rauhassa. Kotona on sitten jo vähän nipotettu jos kääntelee päätä.

Eiköhän se ALO1 sieltä vielä tän vuoden puolella saada. Nälkä tosin kasvaa näköjään myös treenatessa ja nyt huomasin katselevani myös niitä avon liikkeitä ja miettiväni, mitä niihin on vielä tehtävää.

Sitten aksaan. Koko syksyn ja tähän asti oon jotenkin ollut vähän sillä asenteella, että käydään nyt kun on ihan kivaa jne. Mutta tän viikon treeneissä taisin menettää sydämeni lajille... Huomasin yht äkkiä katselevani eri ohjauksista videoita netistä ja lenkillä treenaavani ohjauskuvioita... Ehkä me joskus jopa kisataan tässäkin lajissa. Oon myös pohtinut, että mistä löytäisin meille kesäksi ohjatun ryhmän, koska mun taidoilla ei omatoimitreenaamisella juuri päästä eteenpäin.

Pk-lajit on olleet tauolla harmillisesti. Ilmaisuja piti käydä tällä viikolla treenaamassa hakuun, mutta sitten tuli kutsu töihin. Jäljelle ollaan kerran treenattu keppejä ja kovin lupaavalta vaikutti. Sansa nappasi heti ensimmäisen suuhunsa ja kun kehuin niin palautti nätisti mun eteen. Ja kaikki viisi muutakin. Ei siis kysymyksiä Sansan ilmaisutavasta. Voipi olla, että jäädään ilman hakuryhmää kesällä, joten ensi kesä varmaan painotetaan sitten jälkeen.

Ja juoksuja Sansa varmaan panttaa, jotta voisi mahdollisimman paljon hankaloittaa elämääni. Se varmaan ihan kiusallaan ajoittaa ne pääsiäiseen, kun olisi mahdollisesti kisat, aksakoulutus ja bonuksena kastroitu uroskoira tulossa hoitoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti